zondag 15 juni 2014

een losse zomerbroek

summer pants

Zo'n losse, luchtige broek, kan jij dat maken, vroeg mijn bijna 12-jarige dochter. Net toen kreeg ik La Maison Victor in de bus met daarin een patroon voor een jumpsuit. Een jumpsuit zonder bovenstuk is gewoon een losse broek, bedacht ik mij. Net als haar trouwens.
Ik maakte haar maatje 152 en de pasvorm is super.
summer pants

De broek vraagt een luchtig, soepel vallend stofje. Ik liet Stien een stofje kiezen uit mijn voorraad en slaakte een diepe zucht toen ze dit stofje, dat ik speciaal voor mij had gekocht, uit de stapel koos. Lastig, zo dezelfde smaak hebben als je dochter.
Maar liefst twee meter stof kroop er in deze broek. Dat kind heeft ellenlange benen.
summer pants

Het patroon voorziet geen tailleband, aangezien de broek aan een bovenstukje wordt genaaid. Ik loste dit op door de naadwaarde van de bovenrand van de broek om te strijken en die dan aan een elastiek te naaien. Net als hier, maar dan erbovenop.
summer pants

Broek nummer 2 is al besteld. Maar eerst overweeg ik mee te dingen naar dit prijzenpakket.

2 opmerkingen:

  1. O zo fan van deze outfit!
    Ik kan me voorstellen dat ze hier heel erg blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben fan van Stiens stoffenkeuze! Bellelien bestelt een nieuwe lading bij Art Gallery en vroeg om suggesties, dus je kan deze altijd voorstellen als je assorti aan de dochter wilt zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen